Lederguide 2023
Kære medarbejder ved Lystruphave 2023:
Velkommen som leder/medarbejder på Lystruphave Bibelcamping. Tak fordi du har sagt ja til at være med til at løse en opgave på Bibelcamping, sammen med det team, der står med lederansvar.
Vi er her for at udføre vidt forskellige, men alle nødvendige opgaver i forbindelse med årets bibelcamping. Som enkeltperson kan man let føle sig lille og magtesløs, – som en lille brik i et stort og uoverskueligt puslespil. Derfor må vi igen og igen minde hinanden om, at vi samtidig er her som en del af et team, hvor vi har mulighed for at trække på, støtte, hjælpe og opmuntre hinanden. Jeg vil opfordre til, at vi gør brug af denne mulighed.
Helt konkret er der en mulighed hver morgen kl. 8.45, hvor der er en kort ledersamling bagerst i det store mødetelt. Desuden er vi her under det løfte, at Jesus Kristus er med os alle dage med sin hjælp, vejledning og styrke hver dag.
Temaet for Lystruphave Bibelcamping 2023 er: Glemt af Jesus.
Lad det være et mål og vores bøn, at både camping gæsterne og vi gennem forkyndelsen, lovsangen, bønnen og fællesskabet med hinanden må blive klogere på hvad der ligger bag temaet “glemt af Jesus” og lade det give os et nyt syn, og gøre os lidt mer klog på hvem han er.
Ud over at løse den eller de konkrete opgaver, vi nu har, er et overordnet mål for os som ledere, at vi er med til at gøre det godt for alle campisterne – er med til at hver enkelt mærker, at det er godt, de er her på Lystruphave.
Det betyder i praksis, at vi som ledere skal være parat til at hjælpe, servicere og tilrettevise også på områder, der måske ikke lige er ens eget ansvarsområde. Så kan vi måske i det mindste henvise til en, som har med det bestemte område at gøre.
Som leder på Lystruphave får du gode muligheder for at lære nye mennesker at kende. Benyt dig af den mulighed. Det gøres bedst ved, at du er den, der tager initiativet og er parat til at give noget af dig selv til fællesskabet.
Vi er nu startet på Bibelcamping nr. 48. Det betyder, at vi gennem årene har fået skabt en masse gode traditioner. En tradition er kun god så længe den ikke kan byttes ud med noget bedre. Derfor er dine nye ideer altid velkomne.
På de følgende sider giver vi nogle informationer, som kan være med til at gøre dit ophold og dine opgaver her på pladsen lidt mere overskuelige og konkrete, det gælder hvad enten du er børne-, junior-, teenleder, spiller i band, gademissionær, praktisk medarbejder, eller du har helt andre opgaver.
Alle som får denne lederguide er allerede nu inviteret til evalueringsmøde omkring Lystruphave Bibelcamping 2021. Det foregår mandag den 21.08.22 kl.19.00 hos Anne Marie og Knud Kristensen, Enghavevej 42, Gludsted, 7361 Ejstrupholm, tlf. 26732854.
Vi håber at se alle, der har haft lederopgaver, men vil dog gerne bede om en til- eller framelding senest
d.20.08 til Anne Marie og Knud.
Vel mødt til spændende og udbytterige dage på Lystruphave Bibelcamping. Lad os personligt og i fællesskab omslutte Lystruphave Bibelcamping med forbøn og forvente store ting af Gud og vove store ting for Gud.
TAK for DIN indsats.
KH og Jesus være med dig.
Formand Henrik Dideriksen
Ledermøder:
Der vil være ledermøder hver morgen kl. 8.45 i det store telt på nær søndag.
Ledermøderne er for alle der har et lederansvar.
På ledermøderne vil der blive givet informationer, og vi vil aftale dagens forløb, så ikke flere aktiviteter kolliderer med hinanden.
Ledermøderne ledes i udgangspunktet af Henrik. Har du noget vigtigt der skal med på mødet, kan det være en god ide at Henrik får det at vide dagen før.
8.45 Dagens kerneord, går på skift mellem lederne.
8.50 Dagens opmuntring fra (overvej på forhånd en opmuntring, du vil dele)
- Børnene
- Juniorerne
- Teenagerne
- Det store telt
- Fra pladsen
- Praktisk
- Andet
9.00 Dagens fokuspunkter
- Skal der ske noget særligt i dag. Hvad skal på infotavlen. Kan også afleveres direkte til Harry plads nr.73.
- Dagens (møde-)ledere – stikord til og fra…
- Forkyndelse
- Musik/lovsang/campingkor
- Aktiviteter på pladsen
- Fællesskabet
- Andre ting
9.15 Stilhed og bøn
9.25 Tak for i dag
Ansvarsområder:
Formand/lejrchef:
Henrik Dideriksen 30 25 44 38
Kasserer:
Al økonomi ordnes med folkene i Informationen. Det er her du kan få dækket kørsel og de andre udgifter du har haft i forbindelse med campingen. Medbring kvittering/bon.
Bogsalg:
Harry Harregaard m.fl
Børn:
Holder til i Hytten
Børneledere uge 27
Karina Vig og Emma Skinhøj
Børneledere uge 28
Tove Lilleøre og Gitte Sørensen
Børnepasning:
Der vil igen i år være noget til børnene under møderne i det store telt. Der vil være tegninger og farver som de kan sidde med.
El:
Kontakt en af plads folkene eller Informationen så får de styr på det.
Fisketure:
Der laves ture til den lokale Put & Take sø.
Indsamling i teltet:
Det besluttes på ledermøderne hvordan vi gør. De indsamlede penge afleveres i Informationen
Mobilepay 42773 mærket Gave
Information:
Du kan se på døren, hvornår der er åbent. Vi vil gerne at du kommer i åbningstiden. Har du brug for akut hjælp, så ring på 60 51 32 70
Uge 28: Flemming Bjerre – 61718001
Uge 29: Christian Bjerre – 30289853
Juniorer:
Holder til i Mødetelt 3
Uge 27
Linda Babaie og Tobias Rønne
Uge 28
Linda Babaei og Tobias Rønne
Kaffebrygning i det store telt:
Ruth Brohus sammen med dem hun kaprer i løbet af dagen.
Kiosken:
Poul Krabbe
Husk at bestille det i skal bruge til aktiviteter i de forskellige grupper i god tid. Henter du noget i kiosken til en aktivitet, så husk at skrive det på sedlen.
Mobilepay 42773 mærket Kiosk
Medarbejdere:
Alle medarbejdere skal booke deres egen plads. Husk at skrive at du er medarbejder, så bor du nemlig gratis på pladsen. Det gælder også fællesspisning fredag.
Nattevagt:
Daniel Vig finder nattevagter
Mødeledelse:
Det er vigtigt at mødelederen lytter godt efter til ledermøderne, da der bliver nævnt ting, som skal siges til møderne. Prøv at variere mødeledelsen, så den ikke bliver ens hver dag. Mødelederen står for at taler og kor får kørselsbetaling o.l. (kørepenge udbetales fra Informationen eller gennem Ellen)
Lørdag.01:
kl.15.00.Ankomst på pladsen for deltagere. – Kl. 21.00 Fælles kaffe i det store telt. ML: Henrik
Søndag.02: Gudstjeneste i omegnens kirker. 15.00: Fælles kaffe i det store telt. ML. Henri
19.30: Tale v/Jens Jensen, Norge. (Talervogn nr.10) Gratis kaffe. Eftermøde med band. ML: Henrik
Ma.d.03.Kl.10.00 Bibeltime v/Jens Jensen: Elisas Kald. 1.Kong.19.19-21. ML HD (HD find pianist bibeltimer)
19.30: Tale v/ Jens Jensen. Eftermøde i fortelte. ML: HD
Ti.d.04. Kl.10.00 Bibeltime v/Jens Jensen: En vandring med Gud. 2.Kong. 2.9 ML: HD 13.00-16 På gaden i Silkeborg. ML: Henrik (Torvet 10, Fredens gade, Føtex) 19.30 Tale v/ Jens Jensen. Eftermøde med band. ML: Mathias S
On.d.05.Kl.10.00 Bibeltime v/Bent Kjær Andersen: Dåbens grundlag. ML: Henrik
14-15.30 Hyggeligt familiemarked. ML: Dorte og Hanne
19.30 Tale v/ Bent Kjær Andersen. Eftermøde. ML: Henrik
To.d.06.Kl.10.00 Bibeltime v/ Bent Kjær Andersen: Dåbens gyldighed. ML: Henrik
15.00-16.00 Seminar: De forfulgte kristne er en af nøglerne til at vi kan opfylde missionsbefalingen v/Palle, Dansk Europamission ML: Henrik
19.30 Tale v/ Bent Kjær Andersen Eftermøde med band. ML: Anitta
Fr.d.07.Kl.10.00 Bibeltime v/Henrik Dideriksen: Fundament der fastholder. Salm.62,9-13. ML: Henrik
14.30 Fælles kaffe. (Teenleder Mads tager hjem)
17.30 Fællesspisning for alle. ML: Henrik (40,-kr voksne)
19.00 Familiemøde v/Anne-Marie Najbjerg ML: Anitta Hove
21.45 Film: Overcomer (Når livet tager en uventet drejning) (1 t 54 min) (Tilladt over 11 år) ML:Henrik D
Lø.d.08.Kl.10.00 Bib v/Sprint: Gud og de ugudelige ML: Anitta
13.00 Cykeltur. ML: Lars og Ole
19.30 Lovsangsfest for alle aldre v/LHL band. (Mini)tale v/Sprint. (Band spiller som det sidste) Gratis kaffe. Eft.mø.+forbøn. ML: HD
Sø.d.09. Kl.10.00 Pilgrimsvandring v/Henrik D. (Start i store telt. 1½ time) ML: Henrik
15.00: Fælles kaffe. ML: Henrik
16.00: Gudstjeneste v/Sprint (Nadver vin og saft, 2 stationer) ML: Henri J
19.30 Tale v/ Sprint ML: Anitta
Eftersamvær: Hygge, spil og grill, medbring selv pølser. Ledes af Anitta
Ma.d.10. Kl.08.15 Leder rundstykker og kaffe m.m. v/Poul+Mary
Ma.d.10. Kl.10.00 Bibeltime v/ Sprint: Gud, mig og mig ML: Christian B
19.30 Tale v/ Sprint Eftermøde i fortelte. ML: Anitta
Ti.d.11. Kl.10.00 Bibeltime v/ Sprint: Gud, mig og alle de andre. ML: Christian B
15.00-16.00 Seminar: Ægteskabet – tips til det Gudsskabte, gode, besværlige, livslange projekt. v/Sprint. ML: HD
19.30 Tale v/ Sprint Eftermøde. ML: Christian B
On.d.12.Kl.10.00 Bibeltime v/Tonny Dall Sørensen: Genfødt til et helligt liv. 1. Pet. ML: Anitta
19.30 Tale v/ Tonny Dall Sørensen Eftermøde. ML: Henrik
To.d.13. Kl.09.00. Fælles morgenmad. 10.00 Bibeltime v/Tonny Dall Sørensen: Genfødt til et evigt liv – 2. Pet. ML: HD
11.00 Fælles nedtagning af teltet. Tak for din hjælp. ML: Henrik
Vi ses igen d. 06.-18. juli 2024.
Medarbejderer:
Formand | Henrik Dideriksen | 30 25 44 38 |
Børneleder | Karina Vig Tshisungu | 26 75 13 88 |
Børneleder | Emma Skinhøj | |
Børneleder | Tove Lilleøre | 22 16 84 86 |
Børneleder | Gitte Sørensen |
|
Juniorleder | Linda Babaie Tobias Rønne | 29 44 27 46 21 94 41 78 |
Teenleder | Mathias Steengaard | |
Teenleder | Mads Stokholm | 31 22 06 61 |
Kasserer | Ellen Jensen | 25 60 17 96 |
Teltmedarbejder/bogsalg | Harry Harregaard | 21 70 77 38 |
Nattevagt | Daniel Vig | |
Information | Flemming Bjerre | 61 71 80 01 |
Information | Christian Bjerre | 30 28 98 53 |
Information | Betty Mundbjerg | 30 25 44 38 |
Praktisk medarbejder | Knud Christensen | 42 96 38 40 |
Praktisk medarbejder | Anne-Marie Christensen. | 26 73 28 54 |
Praktisk medarbejder | Jens Peter | 23 60 37 65 |
Praktisk medarbejder | Mary Kristensen | 23 60 37 65 |
|
|
|
Praktisk medarbejder | Aage Brohus | 21 63 75 43 |
Kaffebrygning | Ruth Brohus | 20 82 70 03 |
|
|
|
|
|
|
Samtalerum:
Aftenens mødeleder finder en, som regel har taleren ikke noget imod det, men husk at aftale det på forhånd.
Skrald:
Åge Brohus. 21 63 75 43
Sport:
Arrangeres i fællesskab og i de enkelte grupper. Vi har en hel del udstyr, som kan lånes fra Informationen.
Teenagere:
Holder til i Mødetelt 2
Uge 27
Mathias Steengaard
Mads Stokholm
Uge 28
Henrik Dideriksen
Toiletrengøring:
Nattevagten gør evt. rent om natten.
Om dagen skal der være en ansvarlig der holder øje med om der mangler toiletpapir og evt. vaske gulv og kummer efter behov.
Områderne er i år delt i toiletterne omkring Torvet og toiletterne ved skoven
| Torvet | Skoven |
| Torvet | Skoven |
Søn 4/7 | Ruth Brohus | Åge Brohus | Lør 10/7 | Ellen | Henri |
Man 5/7 | Inger Marie | Martin | Søn 11/7 | Ruth Brohus | Åge Brohus |
Tirs 6/7 | Johanne Bjerre | Flemming Bjerre | Man 12/7 | Emma Bjerre | Henrik |
Ons 7/7 | Bente Bitsch | Torben Bitsch | Tirs 13/7 | Anne Marie | Knud |
Tors 8/7 | Junior | Teen | Ons 14/7 | Mary | Jens Peter |
Fre 9/7 | Mary | Børn |
|
|
|